Tudatos fejlődés
Utolsó módosítás: 2016. június 29.
Elérhető könyvtárunkban az Akadémiai Kiadó gondozásában 2013-ban megjelent Tudatos fejlődés : az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata című könyv.
Cím:
Tudatos fejlődés : az önszabályozott tanulás elmélete és gyakorlata
Szerző:
D. Molnár Éva
Odalszám:
256
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Kiadás éve:
2013
ISBN:
978-963-05-9400-4
Lelőhely:
113-as terem
Katalógus link:
http://webpac.ektf.hu/WebPac/CorvinaWeb?action=onelong&showtype=longlong&recnum=124681&pos=1
Tartalom:
A legtöbb embernek van valamilyen elképzelése a tanulásról, ami főként saját tapasztalatából ered. Azonban a tanulással töltött idő nem jelenti azt, hogy mindenki egyformán tud tanulni. A hatékony tanulás egyik fontos feltétele az önszabályozás, ami megfelelő tanulási stratégiák és motívumok elsajátítását, alkalmazását jelenti.
A szerző az SZTE Neveléstudományi Intézetének adjunktusa, könyvében több mint egy évtizedes kutatómunkáját foglalja össze. Áttekintést nyújt a téma legfontosabb nemzetközi modelljeiről, szintetizálja az önszabályozás és a tanulás pszichológiai és pedagógiai megközelítéseit. Széles életkori skálát átölelő empirikus vizsgálatai alapján bemutatja az önszabályozott tanulás mérési lehetőségeit, fejlődési ütemét. Részletesen ismertet egy nemzetközi modelleken alapuló, saját kidolgozású fejlesztőprogramot, ami egyedülálló nemcsak hazai, hanem nemzetközi viszonylatban is. A kutatások és a fejlesztés eredményei azt bizonyítják, hogy szükséges az önszabályozott tanulás célzott fejlesztése, hiszen az iskolában eltöltött évek nem kedveznek a tanulás iránti motiváció fenntartásának, és beavatkozás hiányában már egy tanév alatt is csökkenhet az önszabályozott tanulás.
Forrás:
http://akkrt.hu/1561/tudomany/pedagogia/tudatos_fejlodes